مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده وزیر نیرو با اشاره به ابتکار عمل دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، گفت: بانوان فعال و متخصص صنعت برق کشور در غرفه اختصاصی دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو دستاوردهای نوین خود را در این عرصه معرفی و رونمایی کردند.

“سمیه خداپرست” در حاشیه برگزاری نمایشگاه و جشنواره صنعت برق ضمن تشریح فعالیت دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در این دوره از نمایشگاه، گفت: برای نخستین بار است که دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو به صورت اختصاصی یک غرفه را در نمایشگاه صنعت برق را به خود اختصاص داده است.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در ادامه افزود: در این غرفه تلاش شده محصولات مرتبط با صنعت برق بانوان فرهیخته و متخصص معرفی و در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.
وی به حضور فعال و پویای بانوان صنعت برق کشور در نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس تلاش شد غرفه بانوان این عرصه در رویداد علمی و صنعتی کشور راه‌اندازی شود و محصولات این عرصه را به صورت اختصاصی به نمایش بگذاریم.
خداپرست اضافه کرد: اینورتر برای پنل خورشیدی از جمله محصولاتی است که در غرفه دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در این نمایشگاه معرفی شده است که خوشبختانه بازدید خوبی داشت.
وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد تجهیزات صنعت برق داخلی سازی و بومی سازی شده است، اظهار داشت: این غرفه به محلی تبدیل شد تا بانوان بتوانند در زمینه محصولات این صنعت به گفت‌و‌‌‌گو بپردازند.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده یادآور شد: در این غرفه تلاش شد بیوگرافی بانوان متخصص ارائه شود و با حضور فعالان این عرصه توضیحات و راهنمایی های لازم در این باره ارائه شده است.
خداپرست ادامه داد: غرفه بانوان برق در سالن ۴۰ نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است و از برخی توانمندی‌های بانوان فناور صنعت برق در شرکت برق حرارتی، شرکت مدیریت شبکه ایران و پژوهشگاه نیرو رونمایی شده است.
وی با بیان اینکه داشبورد مبتنی برBI هوش مصنوعی یکی از محصولات ارائه شده در این غرفه است، خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از قطعات پرکاربرد نیروگاه‌های مبتنی بر V94.2 که توسط بانوان فناور صنعت برق طراحی و ساخته شده ، در این نمایشگاه رونمایی شده است.